Powiększanie piersi

Zarówno zbyt mały jak i zbyt duży biust może być przyczyną kompleksów. Dzisiejsza medycyna pozwala na przeprowadzenie całego zakresu zabiegów związanych z korektą obwisłych piersi, powiększeniem, rekonstrukcją obwódki i brodawki przy ich braku, zmniejszeniem brodawek lub korektą przy ich wpadnięciu.
piersirys1.jpg Jest to zabieg mający na celu zmianę wielkości - powiększenie oraz (lub) zmianę kształtu gruczołów piersiowych, dokonywany poprzez wszczepienie implantów w obrębie piersi. piersirys2.jpg

Rodzaje implantów:

Obecnie w medycynie estetycznej stosowane są implanty silikonowe lub wypełnione roztworem soli fizjologicznej oraz żelem wysokokohezyjnym.
Nasza klinika współpracuje z najlepszymi firmami na świecie produkującymi protezy:

• firma "MENTOR" produkcja USA,
  • firma "McGhan" produkcja USA,
  • firma "EUROSILICONE" Francja,
  • firma "SILIMED POLYTECH" Niemcy.

Po operacji każda pacjentka otrzymuje paszport z gwarancją na wszczepione jej protezy wraz z datą przeprowadzonej operacji i nazwiskiem lekarza, który ją wykonywał.

Przebieg operacji

Operacja może trwać od 1,5 godziny do 3 - 4 godzin, w zależności od zastosowanej techniki, umiejętności chirurga, ilości poprawek, a także innych zabiegów wykonywanych jednocześnie z powiększaniem piersi. Techniki preferowane przez chirurgów i procedury różnią się między sobą nieznacznie.
Zabieg powiększenia piersi wykonuje się w znieczuleniu ogólnym, zapewnia to wystarczający komfort i bezbolesny przebieg operacji.
Przed operacja chirurg oznacza miejsca, w których wykonywane będą cięcia za pomocą specjalnego, chirurgicznego markera. Wielu chirurgów używa markerów jednorazowych. Narysowanie oznaczeń może odbyć się w gabinecie, na sali operacyjnej lub na stole operacyjnym. Ślady markera pozostaną na ciele nawet po tym, jak skóra zostanie oczyszczona.

Następnie chirurg wykona nacięcie:

piersirys3.gif
Nacięcie w fałdzie podsutkowej: Jest to standardowe nacięcie, używane często ze względu na ułatwione umieszczanie implantów. W zależności od chirurga nacięcie może mieć długość 3 - 7cm. Implanty z teksturą i wypełniane przed włożeniem mogą wymagać większego nacięcia.

lub

piersirys4.gif Nacięcie otoczkowe: Chirurdzy stosują różne rodzaje nacięć wokół sutka. Stosowane są 4 rodzaje nacięć. Górne nacięcie półksiężycowate - przy podniesieniu piersi. Zazwyczaj blizny ładnie się goją, mogą one jednak ulec rozciągnięciu.

Wybór metody uzależniony jest od kształtu piersi. U pacjentek z małą brodawką lub ze słabo wykształconym rowkiem podpiersiowym szczególnie polecane jest cięcie pachowe.

Protezy umieszcza się:

pmetoda.jpg
  • podgruczołowo (A),
  • podmięśniowo (B).

Dla kobiet, które nie miały dzieci proponujemy podmięśniowe wszczepienie protez, ponieważ po urodzeniu dziecka oraz podczas karmienia piersią, protezy tak wszczepione "trzymają" pierś, co zapobiega jej obwisaniu. Podgruczołowe umieszczenie protez zalecane jest kobietom, które mają bardzo mocne mięśnie piersiowe (bardzo wyćwiczone) lub kiedy kształt piersi odpowiada tego typu operacji. Podczas konsultacji chirurg bada piersi pacjentki oraz doradza najbardziej odpowiednią dla niej metodę operacji.

Przebieg pooperacyjny

Możesz czuć się otępiała znieczuleniem i lekami, prawdopodobnie nie będziesz wiele pamiętać przez dzień lub dwa. Będziesz musiała odpoczywać. Zdenerwowanie, płacz czy radość są często spotykaną reakcją po zabiegu. Zależą w głównej mierze od osobowości i reakcji na leki.
W przypadku odczuwania bólu zostaną podane środki przeciwbólowe.
Po zabiegu można także odczuwać drgawki. Zazwyczaj jest to spowodowane lekami, a w szczególności epinefryny używaną jako środek obkurczający naczynia. Nie pomaga także fakt, że temperatura w sali operacyjnej jest zazwyczaj niska. Co więcej, po operacji często stosuje się na piersi okłady z lodu. Niektórym pacjentom nie robi to różnicy, jednak z reguły po znieczuleniu ogólnym możesz nie czuć się zbyt dobrze.
Sączki wkłada się w miejsce nacięcia, a w przypadku metody TUBA do pępka. Będziesz opuchnięta i posiniaczona i z pewnością będziesz nosić ubranie uciskowe lub stanik chirurgiczny z opatrunkami. Może to być niewygodne, jednak bardzo istotne jest, aby nie dotykać operowanych miejsc, aż do momentu, gdy zezwoli na to chirurg. Jeśli sączki zostały użyte, prawdopodobnie zostaną usunięte w kilka dni po operacji. Pacjenci opisywali to uczucie jako dziwne, ale zazwyczaj bezbolesne. Brzegi rany mogą być podrażnione.

Ból

W przypadku wyboru umieszczania protezy pod gruczołem, okres gojenia jest krótszy i mniej bolesny niż w przypadku metody podmięśniowej. Zależy to w dużym stopniu od indywidualnej reakcji na ból. Tolerancja na ból to cecha indywidualna. Przez kilka dni występuje uczucie zesztywnienia, nadwrażliwości, ale to minie.

Obrzęk

Jak w przypadku każdej operacji, tak i tu pojawia się obrzęk. Opuchlizna jest naturalną reakcją organizmu na uraz i zalicza się ją do reakcji zapalnych. W miejscu urazu gromadzi się płyn z dużą ilością białych ciałek krwi i hemoglobiny. Lekka opuchlizna niekoniecznie jest złym zjawiskiem.
Obrzęk może utrzymywać się 3 - 4 miesiące, chociaż możesz wcale tego nie zauważyć. Piersi będą mniejsze niż wcześniej i umiejscowione zdecydowanie wyżej. W przypadku nieustępującej opuchlizny należy zwiększyć przyjmowanie płynów (najlepiej wody).

Sińce

Sińce niekoniecznie musza wystąpić po operacji. Zależy to głównie od indywidualnych cech pacjenta, zastosowanej techniki oraz skuteczności epinefryny. Jedno jest pewne, sińce zawsze znikają. W procesie gojenia mogą pomóc Arnika, a także witaminy A i C. W usuwaniu sińców pomagają także delikatne, ciepłe kompresy, stosowane kilka dni po operacji. Ciepło udrażnia naczynia krwionośne i pomaga usunąć zniszczoną tkankę. Uważaj jednak, gdyż zbyt wczesne stosowanie ciepłych kompresów może mieć negatywne skutki.

Pielęgnacja ran

Należy dbać o to, aby miejsca nacięć były suche. Chirurg poinformuje, jak należy dbać o ranę. Najlepiej poinstruować małżonka, przyjaciela lub kogokolwiek, kto będzie mógł pomóc w procedurze pooperacyjnej. Nie należy także stosować kremów i balsamów, a nawet zwykłej arniki, w pobliżu nacięcia. Może to powodować zapalenie.

Sen

Początkowo spanie będzie dość trudne. Istotne jest, aby podkładać pod głowę i górną część pleców 2 - 3 poduszki. Pozwoli to na zwolnienie napięcia z tych partii ciała, a tym samym zredukowanie bólu i opuchlizny. Niektóre pacjentki podkładają poduszki także pod kolana, żeby nie obracać się w nocy. Inne układają poduszki po obu stronach wzdłuż ciała i tworzą coś w rodzaju gniazdka. Sen jest niezwykle ważny w procesie powracania do zdrowia. Poza tym sen sprawia, że czas rekonwalescencji mija szybciej.

Kąpiel

Do czasu całkowitego zagojenia się ran i wyjęcia szwów należy myć się jedynie gąbką. Będziesz nosić ubranie uciskowe wraz z opatrunkami. Włosy powinnaś umyć przed operacją, a w czasie rekonwalescencji związać je z tyłu głowy, co pozwoli na utrzymanie ich w czystości przez dłuższy okres czasu. Nie będziesz mogła umyć włosów jeszcze przez jakiś czas, ponieważ wymaga to podniesienia rąk nad głowę. Jeśli koniecznie musisz umyć włosy, poproś kogoś o pomoc.

Aktywność

Nawet jeżeli nie będziesz miała na to najmniejszej ochoty po operacji należy zacząć chodzić. Jeżeli będziesz leżeć, narażasz się na ryzyko powstania zatorów, a obrzęk będzie utrzymywał się dłużej.
Wysiłek fizyczny należy wykluczyć przez 3 - 4 tygodni, Ponieważ podniesienia ciśnienia może powodować krwawienie. Nie podnoś niczego, co waży więcej niż 2,5kg. Nie próbuj także sięgać nad i za głowę. Odpoczywaj, to najlepszy sposób na przyspieszenie procesu gojenia.

Zapobieganie powstawaniu blizn

Aby zapobiec powstawaniu zbliznowaceń, zaleca się stosowanie plastrów silikonowych o kształtach charakterystycznych dla blizn po operacjach piersi (plastry żelowe są zazwyczaj stosowane przy podnoszeniu i pomniejszaniu piersi, jednak doskonale nadają się one także w przypadku nacięć wykonywanych przy powiększaniu piersi). Niektóre firmy produkują także mniejsze plastry. Istnieją też plastry silikonowe, których kształt można dowolnie wycinać.

Utrata czucia

Po operacji możesz zauważyć, że sutek i cała okolica piersiowa jest znacznie mniej wrażliwa. Jest to zazwyczaj spowodowane opuchlizną i naruszeniem nerwów podczas operacji. Uczucie to ustąpi po kilku tygodniach, chociaż w niektórych przypadkach utrata czucia jest zjawiskiem trwałym. Możesz także odczuwać kłucie, pieczenie, ciepło, swędzenie, itp. - jest to spowodowane odbudowywaniem się uszkodzonych nerwów.

Nadwrażliwość sutków

Wiele kobiet narzeka na zbyt wrażliwe i sterczące sutki. Ma to miejsce bardzo często. Sutki są bardzo wrażliwe, nawet przy kontakcie z ubraniem. Można użyć wkładki ochronne i przykryć nimi sutki. Z jednej strony wkładki pomogą ochronić nadwrażliwe sutki, a z drugiej strony ochronią cię przed błądzącymi oczami ludzi.
Niektóre pacjentki używają kremów łagodzących dla karmiących matek. Przed użyciem jakiegokolwiek środka skonsultuj się jednak z lekarzem.

Jak będą wyglądać piersi i jakie będą w dotyku?

Piersi będą bardzo jędrne i podniesione. Z czasem staną się bardziej miękkie i nieco opadną. Początkowa jędrność jest wynikiem opuchlizny i nagromadzenia płynu w tkankach, czyli naturalnej reakcji na uraz i ranę - w ten sposób organizm sam się regeneruje. Jeżeli zdecydowałaś się na implant podmięśniowy, początkowo mięśnie będą mocno obolałe i zwarte, przyczyniając się jeszcze bardziej do uczucia twardości. Po kilku tygodniach wszystko wróci do normy, a piersi staną się bardziej miękkie. Chłodne okłady znacznie zmniejszą opuchliznę. Jeśli chodzi o to, jak będą wyglądać na początku... dziwnie. Implanty będą bardzo twarde, a piersi położone wysoko, ponieważ skóra na nich będzie bardzo opięta. Będzie ci się wydawać, że są za duże, za małe, zbyt okrągłe, za mało okrągłe, zbyt kwadratowe, zbyt spiczaste, położone zbyt wysoko, zbyt nisko, itp. Należy pamiętać, że prawdziwe rezultaty widoczne będą po kilku miesiącach. Jeśli implanty są umiejscowione pod mięśniami, zajmie to trochę więcej czasu. U osób praworęczych, prawa pierś nie opadnie tak szybko jak lewa, i odwrotnie. Nie należy przejmować się, że początkowo piersi nie układają się symetrycznie, każda pierś goi się osobno. Mięśnie naruszone podczas operacji będą napięte, dodatkowo przyczyniając się do początkowej twardości piersi. Należy pozwolić piersiom ułożyć się i dopasować.